Księgarnia Przejdź do:
Biblia skuteczności
Z "Biblią skuteczności" Piotra Tymochowicza – najsłynniejszego w Polsce kreatora wizerunku, ilustrowaną niezwykłymi zdjęciami z cyklu „Relacje”, autorstwa Zbigniewa Bajka – profesora krakowskiej ASP, trudno się rozstać, bo niecodziennie dostaje się do ręki książkę ciekawą i piękną zarazem. Tymochowicz twierdzi, że charyzma to tylko wizerunek i można się jej nauczyć, nie będąc wcale charyzmatykiem. Podobnie jest z tremą, której tak naprawdę rzadko można się pozbyć, natomiast wystarczy umieć pokazywać, że się jej nie ma. Autorska teoria wywierania wpływu i praktyczne rady - jak komunikować się z innymi, jak walczyć z własnymi ograniczeniami, jak kreować pożądany wizerunek i wreszcie jak można zdziałać cuda, stosując komunikat otwarty. Książka Tymochowicza w sposób żywy informuje co trzeba umieć, a co tylko udawać. A najważniejsze – jak to wszystko robić skutecznie!
Oprócz teorii i praktyki komunikowania się, dowcipne komentarze, anegdoty i skojarzenia jak to, że łodyga i kwiat to tylko reprezentacja marketingowa korzenia. Ponadto rady jak nie zgubić się w świecie informacji, jak bronić się przed tabloidową rzeczywistością. Do tego pełen humoru alfabet wizerunków, w którym można przeczytać, co Piotr Tymochowicz sądzi o znanych postaciach z mediów i polityki.
„Czym jest Influence Exerting Theory, a czym komunikat otwarty? Czy można się pozbyć tremy lub sprawić by była niezauważalna? Kim jest obserwator wewnętrzny, a kim zewnętrzny? Czym jest manipulacja, jak odróżnić wywieranie wpływu od konkretnej socjotechniki, a czym jest charyzma? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdujemy w nowej książce kontowersyjnego specjalisty do spraw wizerunku i marketingu politycznego – Piotra Tymochowicza pod szumnym tytułem "Biblia skuteczności". „Biblia skuteczności” została ukończona we wrześniu 2007 roku. Składa się z sześciu rozdziałów, w których autor zawarł podsumowanie wieloletnich doświadczeń oraz dużo interesujących przemyśleń. Tymochowicz tłumaczy czytelnikowi, na czym polega jego autorska Teoria Wywierania Wpływu (IET). Stwierdza on, że IET daje przepis na to, by móc spojrzeć na drugiego człowieka „innymi niż własne oczami”. Jej kwintesencja, to bycie maksymalnie skutecznym. Potrafimy wtedy, zdaniem Tymochowicza, lepiej niż pozostali dostrzegać i oceniać rzeczywistość oraz dochodzić do bardziej prawidłowych wniosków. Poza tym autor określa cztery postulaty, do jakich sprowadza się omawiana teoria oraz w jaki sposób i w jakich sytuacjach należy jej używać.
Jedną z istotnych części książki jest rozdział o komunikacie otwartym. Czytelnik znajduje w nim informacje na temat tego, czym jest owy komunikat i, że „nawet minimalistyczne stosowany, przynosi maksymalnie efekty”. Zdaniem autora taki proces komunikowania się: „daje nam pełną kontrolę nad relacją z drugim człowiekiem”, a jego siła jawi się w absolutnej szczerości. Na potrzeby książki Tymochowicz omawia także 13 z 26 podstawowych narzędzi i elementów komunikatu otwartego. W „Biblii..” znajduje się również część poświęcona charyzmie. Autor zawarł tam przemyślenia na temat używania teorii IET w doskonaleniu samego siebie i w wykorzystywaniu okazji na swoje „pięć minut”. Tymochowicz uważa, że najsilniejszy efekt daje połączenie aury roztaczanej wokół własnej osoby z umiejętnościami socjotechnicznymi. Taki efekt uznamy za wizerunek charyzmy, ponieważ samo pojęcie charyzmy, wg autora nie istnieje. Jest ona jedynie wizerunkiem i można się jej nauczyć. Książka jest bogato ilustrowana zdjęciami z cyklu „Relacje”, autorstwa Zbigniewa Bajka – profesora krakowskiej ASP. Dodatek do książki stanowi alfabet wizerunku, zawierający subiektywne rozważania autora na temat wizerunku znanych ludzi świata kultury, sztuki, biznesu i polityki. „Biblia...” jest lekturą interesującą i zmuszającą do myślenia. Wymaga od czytelnika skupienia, ale dostarcza wielu oryginalnych informacji w przystępnej i zgrabnej formie. Zawarte są w niej liczne komentarze, zabawne anegdoty i dowcipy, które często ilustrują czytelnikowi omawiane zagadnienia. Śmiało można polecić ją zarówno specjalistom do spraw wizerunku, jak i każdemu zainteresowanemu tą tematyką.”
www.proto.pl„Książka Piotra Tymochowicza zaskakuje. Z pewnością również burzy wiele, często utrwalanych przez całe życie przekonań. Czy jednak sama, będąc Biblią skuteczności jest skuteczna? Tymochowicz poświęca kilka pierwszych stron podręcznika skuteczności sobie. Robi to na tyle przebiegle, wydaje się zgodnie ze swoją teorią, że buduje wizerunek profesjonalisty, człowieka, który wie co mówi, który wszystko sprawdził w praktyce. Na zaledwie kilku stronach buduje nić zaufania, która powoduje, że czytelnik przyjmuje wywrotowe momentami treści książki jak najświętszą prawdę. Rozdziałem pt. Alfabet wizerunków autor przedstawia się nam jako analityk. Skrzętnie opisuje nam wizerunki osób świetnie znanych z telewizyjnych ekranów, czy tabloidowych stronic. Możemy więc dowiedzieć się w czym tkwi sukces Michała Wiśniewskiego, czy Dody, Piotra Rubika, czy Maryli Rodowicz, ale także Roberta Kubicy, Tomasza Lisa, Katarzyny Cichopek i wielu innych. Czołowy polski spin doktor opisuje również wizerunki polityków, m.in.: Mieczysława Rakowskiego, braci Kaczyńskich, Donalda Tuska, Romana Giertycha, czy Radka Sikorskiego. Interesująca jest analiza wizerunku o. Tadeusza Rydzyka.
W kolejnych rozdziałach Tymochowicz prezentuje Teorię Wywierania Wpływu, której jest autorem i propagatorem. Obszernie przedstawia koncepcję komunikatu otwartego i podaje 13 (z 26) narzędzi tego sposobu komunikowania się. Zaznaczyć należy, iż według autora Jan Paweł II posługiwał się zaledwie czterema z tych narzędzi, a jego wpływ na ludzi był ogromny. Tymochowicz tworzy również na naszych oczach portret charyzmy. Mówi co zrobić, aby wizerunek charyzmatyka posiadać, nie będąc nim w gruncie rzeczy. Na koniec przedstawia swoje przesłanie, którego nie zdradzę. Polecam natomiast przeczytanie go, jak i całej książki samemu.”
www.infobydgoszcz.pl„Piotr Tymochowicz to specjalista od wizerunku medialnego. Jego nowa książka Biblia Skuteczności mówi o komunikowaniu, o relacjach z drugim człowiekiem, o tym, że nadmierna szczerość nie jest pożądana w kontaktach międzyludzkich. I o tym też mówił na spotkaniu autor. Zwierzył się zebranym, że nie chce juz zajmować się marketingiem politycznym. Radził także, aby politykom z reguły nie wierzyć. Zapytany o dokonania w tej dziedzinie odpowiada: - Polityków tworzą Ci, którzy głosują, a za to ja już nie biorę odpowiedzialności.
Gość stwierdził również, że 98% kupowanych przez nas produktów to artykuły zbędne, że poddajemy się kreowaniu potrzeb. Ustalił dwa generalne kompleksy ludzkości i orzekł, że nikt nie rodzi się charyzmatykiem, a kto chce zostać prezydentem jest nie spełnia rozumu. Nic dziwnego, że tak odważnym poglądom nie wszyscy zebrani mieli ochotę przytaknąć. Spotkanie poprowadził redaktor naczelny InfoBydgoszcz, politolog Artur Sójka.”
www.infobydgoszcz.pl